Användarvillkor för STALA Proshop:
Användar- och leveransvillkor för STALA*Proshop:
Användarkonto och beställning
Stala skapar alltid ett användarkonto för sina kunder i Proshop. Inloggningsuppgifterna bör förvaras på ett säkert ställe och får inte lämnas till utomstående. Kunden ansvarar för alla beställningar som genomförts med kundens inloggningsuppgifter. Om lösenordet gått förlorat, kan ett nytt beställas via länken på inloggningssidan.
I samband med beställningen (på kundkorgssidan) måste användaren uppge kontaktuppgifter i form av för- och efternamn, telefonnummer samt e-postadress. Användaren kan dessutom märka beställningen med önskat ordernummer eller referens.
Priser och betalsätt
I Stala*Proshop (nedan kallat webbutiken) anges det gällande priset för varje vara individuellt och före skatt. De varor som beställs i webbutiken levereras mot faktura. Webbutiken behåller rätten att ändra priserna och betalningsvillkoren.
Leveranstid och -villkor
Leveranstiden för lagerförda varor är normalt cirka 3 – 5 arbetsdagar, beroende på varans tillgänglighet. Leveranstiden för varor som tillverkas enligt kundens egna mått är cirka 9 – 11 arbetsdagar. Under fabrikens semesterperioder kan leveranstiderna för måttbeställda varor bli längre än normalt.
Varor som ingår i en och samma beställning skickas när alla varor i beställningen finns tillgängliga. Kunden väljer leveransmetod på kundkorgssidan innan genomförandet av beställningen. Webbutiken behåller rätten att avvisa en beställning.
Leveranskostnader
Leveranskostnaden bestäms av försändelsens värde och den leveransmetod som valts. Leveranskostnaderna visas på kundkorgssidan. Varor som beställs i vår svenska webbutik levereras endast till Sverige.
Leveransmetod
Varorna levereras med en speditör som väljs ut av Stala. Kunden kan välja tjänst, med vilken varorna ska levereras; antingen i form av standardleverans eller aviserad leverans, varvid en merkostnad tillkommer. Stala behåller rätten att ändra leveransmetoden som man ser bäst, exempelvis kan små leveranser skickas som brev till den adress som kunden angivit.
Garanti och service
Stala lämnar två års garanti gällande material- och tillverkningsfel på alla varor som säljs via webbutiken. Om ett fel uppstår på en beställd vara inom garantitiden, ska kunden omedelbart kontakta Stalas kundtjänst via sink.sales@stala.com eller per telefon på +3583 8821 133. Kunden bör spara den orderbekräftelse / följesedel / faktura, som kunden fått i samband med beställningen. Denna fungerar som garantibevis.
Bytes- och ångerrätt
Lagervaror som beställs i webbutiken kan returneras på kundens önskemål. Vid returärenden står beställaren för frakt- och försäkringsavgifterna. Returbeloppet är 70 % av varans faktureringsvärde. Innan varan skickas i retur ska kunden ta kontakt med Stala Oy:s försäljning för att erhålla korrekta returneringsuppgifter. Kontaktuppgifter följer nedan:
Stala Oy
Yrittäjänkatu 4
FI-15170 Lahti
FINLAND
e-post: sink.sales@stala.com
kundtjänst +3583 8821 133
Returer behandlas endast om försändelsen är märkt med Stalas returneringsnummer! Den returnerade varan och förpackningen bör vara i sådant skick, att varan rimligen kan säljas på nytt. För måttbeställda produkter existerar ingen bytes- eller återlämningsrätt.